My passion and curiosity towards the daily wonder of the world takes me to give priority to the sight, a fundamental tool for connecting with phenomenal reality, and therefore to love photography, with its inherent ability to document what is called “the real”, and its hidden chance to open a passage towards something beyond, in the dimension of a shared subjectivity.
In a context of personal research on the expressive possibilities of the photographic image in 1999 with Pietro D’Agostino and Alessandro Vescovo I’ve founded the group Pan Ikon , which promoted various events and exhibited in several galleries, including the National Gallery of Modern Art in Rome. Pan Ikon was also invited into the International Festival of Photography in Rome in 2006.
My love for nature, art and architecture in particular has led me to collaborate with some of the most renewed national magazines of the sector, as Bell’Italia and Meridiani, the German Dolce, with publishers such as Photoservice Electa, Giorgio Mondadori, Silvana Editoriale, Editrice Millenium and the Pontifical Commission for Sacred Archaeology.
I have a wide archive of images on the masterpieces of architecture in Rome, Lazio, Basilicata and from many European countries and the rest of the world
La passione e la grande curiosità verso la quotidiana meraviglia del mondo mi porta a privilegiare la vista, strumento di fondamentale connessione con la realtà fenomenica, e quindi la fotografia, con la sua intrinseca capacità di documentare ciò che è definito “il reale”, alla quale si affianca la sua possibilità nascosta di aprire un varco su ciò che va oltre, nella dimensione di un soggettivo condiviso.
In un ambito di ricerca personale sulle possibilità espressive dell’immagine fotografica ho costituito nel 1999 con Pietro D’Agostino ed Alessandro Vescovo il gruppo Pan Ikon, che ha promosso vari eventi ed esposto in diverse gallerie, fra cui la Galleria Nazionale di Arte Moderna di Roma. Pan Ikon è stato anche invitato al Festival Internazionale della Fotografia di Roma nel 2006.
L’amore per la natura, l’arte e l’architettura in particolare mi ha portato a collaborare con alcune fra le più rinomate riviste nazionali del settore, come Bell’Italia e Meridiani, la tedesca Dolce, con editori come la Electa Photoservice, Giorgio Mondadori, Silvana Editoriale, con la Editrice Millenium e con la Pontificia Commissione di Archeologia Sacra.
Dispongo di un cospicuo archivio di immagini sui capolavori dell’architettura di Roma e del Lazio, della Basilicata e di molte nazioni europee e mondiali.